ELIET Z ZEROWYM PROMIENIEM SKRĘTU
Rewolucyjną innowacją na rynku jest fakt, że Snowbob 9018T, w odróżnieniu od innych odśnieżarek, nie jest sterowany poprzez odcięcie napędu do jednej z gąsienic lub zahamowaniu jednej z gąsienic, ale raczej poprzez aktywną kontrolę predkości każdej z gasienic. Poprzez utrzymanie jednej z gąsienic szybszej od drugiej, operator może kierować maszyną wzdłuż szerokiej krzywej, oraz ponadto poprzez utrzymanie napędu do przodu jednej gasienicy, a do tyłu drugiej gąsienicy, może on obracać odśnieżarką wokół jej własnej osi. I powtórzmy to raz jeszcze: kontrola nad zakręcaniem odsnieżarki Snowbob jest bardzo prosta. Maszyna skręca poprzez prosty ruch centralnym dżojstikiem w lewo lub w prawo. Czym dalej dżojstik jest przesunięty na którąś stronę tym mniejszy będzie kąt skrętu. Ten tzw. Zerowy Promień Skrętu (Zero-TurnTM) oferuje wiele znaczących korzyści:
1. Podczas skrętu obydwie gąsienice pozostają w ruchu, co utrzymuje lepszą przyczepność na śniegu i zapewnia operatorowi lepszą kontrolę nad maszyną.
2. W przeciwieństwie do innych odsnieżarek, środek skrętu Snowboba nie leży na zatrzymanej gąsienicy ale jest zlokalizowany na wirtualnej osi w centrum maszyny. W rezultacie Snowbob nie musi w tym punkcie skrętu przeciwdziałać sztywnemu oporowi spowodowanemu przez tarcie pomiędzy gąsienicą i podłożem, co zapobiega poślizgowi napędzanej gąsienicy.
3. Rozpoczęcie manewru zakręcania jest dla Snowbob jednym prostym płynnym, kontynuowanym ruchem. Inne odśnieżarki skłaniają się przystawać nieregularnie kiedy wykonują swoje zakręty, dzięki bezwładności ich masa przyspiesza poślizg gąsienic kiedy rozpoczynają ruch ponownie.
4. Kiedy podczas odgarniania dużych zasp śniegowych, operator znajduje się w sytuacji gdzie maszyna jest na skraju zaklinowania w głębokim śniegu, Snowbob, z jego aktywnym napędem działającym na obie gasienice, jest bardziej skłonny do poradzenia sobie samodzielnie bez pomocy z zewnątrz.
WYSOKA WYDAJNOŚĆ
Kiedy pracujemy w ciężkim mokrym śniegu, odśnieżarka jest ciężko doświadczana i często może nie sprostać zadaniu. ELIET posiada 18 konny 2-cylindrowy silnik zdolny zagwarantować stabilną prędkość obrotową i w konsekwencji zdolność pokonywania zadań w bardziej wymagających wysiłku warunkach.
Współczynnik stosunku wydajności do szerokości odśnieżania jest wystarczająco wysoki dla Snowboba (0.15 kW/cm szerokość odśnieżania / wydajność) w przeciwieństwie do średnich wartości od 0.12 do 0.135 kW/cm w konkurencyjnych maszynach.
Mówiąc krótko, odśnieżarka ELIET gwarantuje wysoką wydajność i moc, oraz niezawodność w działaniu.
Dane techniczne Snowbob 9018T
Silnik Briggs&Stratton Vanguard ES
Liczba cylindrów 2
Moc: KW/KM, DIN 13,3/18
Rozruch silnika Elektryczny
Szerokość robocza 910 mm
Wysokość robocza 600 mm
Wydajność odśnieżania 115t/h
Odległość odrzutu 25 m
Wirnik śrubowy ze stali HARDOX o grubości 5 mm
Napęd wirnika PTO
Zakres podnoszenia głowicy odsnieżającej -30 mm do dołu <> 200 mm do góry
Zabezpieczenie wirnika Dysk cierny
Sterowanie podnoszeniem głowicy odsnieżającej Elektro-hydrauliczne
Zakres przechylania głowicy odśnieżającej na boki -18 ° <> +18°
Sterowanie przechylaniem głowicy Elektro-hydrauliczne
Sterowanie wylotem odrzutnika Elektryczne
Kanał/ rura odrzutnika Składana
Obrót odrzutnika śniegu w zakresie 225°
Deflektor odrzutnika śniegu podwójny
Sterowanie deflektorem Elektryczne
Napęd gąsienic 2 x Hydrostatyczny
Prędkość jazdy (km/h) 2 prędkości (praca - transport)
Zakres prędkości podczas pracy: - 1,5 <> + 1,5 km/h
Zakres prędkości w transporcie: - 5 <> + 5 km/h
Gąsienice BRIDGESTONE
Długość gąsienicy 1030 mm
Długość styku gąsienicy z podłożem 700 mm
Szerokość gąsienicy 200 mm
Baza napędu gąsienic 850 mm
Światła 3 x 55 W
Pojemność zbiornika paliwa 18 l
Pojemność zbiornika oleju 8 l
Głośność dB(A) 106 dB(A)
Konstrukcja Wymiary (LxWxH w mm) 1940 mm x 920 mm x 1590 mm
Ciężar 350 kg
Komfortowe Sterowanie Joystikiem
Licznik pracy maszyny w motogodzinach
Ogrzewanie operatora ciepłym powietrzem
Ogrzewane uchwyty
Opcje Kolce przeciwślizgowe
Kółka podporowe
Przedłużka wylotu spalin powyżej pokrywy śnieżnej