Strona główna » Firma » Wymiana silnika w kosiarkach KLIPPO
Czy wiesz, że....
MOŻESZ DAĆ SWOJEJ KLIPPO DRUGIE ŻYCIE !
Kosiarki KLIPPO to jedne z najtrwalszych kosiarek na rynku. W użytkowaniu przydomowym pierwsze poważne objawy zużycia utrudniające eksploatację takie jak kłopoty z rozruchem, "branie oleju", "zarzucanie" świecy związane z dymieniem na niebiesko, pojawiają się po klikunastu latach. W modelach samobieżnych co najwyżej drobnej konserwacji wymaga przekładnia, może oponki na kołach napędowych też należałoby wymienić, jakieś małe pęknięcie na korpusie wypadałoby pospawać, a korpus "psiknąć" delikatnie świeżą farbą.
"Wąskim gardłem" okazuje się więc silnik, podwozie generalnie nadal jest "zdrowe" - dzięki solidnym osiom i kołom oraz korpusowi z nierdzewiejącego aluminium!
Nie polecamy wymiany pierścieni tłokowych, takie "zaleczenie" dla kosiarek obsługujących duże trawniki wystarcza na 1-2 sezony i problem wraca. W modelach pchanych mulczerach Pro 4, Excellent, Champion, Merit, Triumph oraz modelu zbierającym Brilliant (patrz zdjęcie poniżej), sposób montażu silnika do podwozia pozwala na luksus prostej wymiany silnika. Pamiętać należy jedynie o specyficznych "klipposkich" parametrach wałków głównych.
Na wymianę rekomendujemy następujące silniki firmy Briggs&Stratton:
popularny, dolnozaworowy model
Quantum Seria 675 ReadyStart
i
bardziej profesjonalny, górnozaworowy
Intek Edge Seria 825 OHV I/C
.
W modelach samobieżnych Comet STD (Sjalvgangare 21"), Comet S, Pro S, Compact S, Cobra S, Pro Cobra S zastosowany był silnik z dodatkowym, bocznym wałkiem PTO napędzającym bezpośrednio przekładnię paskową napędu kół. Jak wcześniej informowaliśmy koncern Briggs&Stratton w związku ze zmianą polityki sprzedaży - stał się producentem sprzętu finalnego - zaprzestał produkcji silników Quantum i Intek z wałkami bocznymi PTO. Co w tej sytuacji robić ?
KLIPPO Pro Cobra S w trakcie renowacji
Wspólnie z ekspertami przedstawiciela serwisowego Briggs&Stratton, firmy CHABIN z Łodzi, opracowaliśmy technologię naprawy przy wykorzystaniu dostępnych klasycznych silników Quantum i Intek Edge (bez PTO). Koszt takiej renowacji porównywalny jest do ceny zakupu nowej "marketowej" kosiarki.
Jeśli więc przywiązałeś się do swojej starej KLIPPO, to jest metoda aby tchnąć w nią drugie życie !
Po więcej informacji dzwoń na numer 22 723 63 85.
Na bardziej pracochłonne renowacje zapraszamy poza "ostrym" sezonem koszenia.
KLIPPO Pro S przed i po renowacji
KLIPPO Pro S OHV gotowa do pracy
KLIPPO Brilliant w trakcie renowacji
Niezawodna KLIPPO z tzw. "pogrzebaczem" model Comet STD (rok produkcji 1994) po 20 latach użytkowania na trawniku o powierzchni ok. 1000 mkw, z nowym silnikiem (rok produkcji grudzień 2014) gotowa do pracy.
|